جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برگزار شد

دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی به ریاست دکتر امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد

 

 

به گزارش روابط عمومی موسسه به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی،  دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی‌کاربردی به ریاست دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه و با حضور دکتر نوه ابراهیم مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، دکتر مولایی مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، معاونان دانشگاه، مدیران گروه های تخصصی برنامه ریزی درسی و جمعی از صاحب نظران و خبرگان علمی‌کاربردی برگزار شد.

دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و رئیس شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی در این جلسه از همراهی اعضا پیشین در مدت زمان بیش از یک دهه فعالیت شورا تشکر کرد.

وی مهم ترین وظایف این شورا را تدوین و تصویب برنامه های آموزشی و درسی جدید بر اساس نیاز آموزشی حوزه های شغلی و دستگاه های اجرایی، سیاستگذاری و تهیه و تصویب مقررات، معیارها و اصول حاكم بر برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی كاربردی و همچنین بازنگری، اصلاح و تكمیل برنامه های درسی عنوان کرد.

دکتر محمد علی اخوان بهابادی معاون آموزشی دانشگاه و نائب رئیس شورا نیز در این جلسه ضمن تشریح  فرآیند تدوین، بررسی و تصویب برنامه های درسی علمی ‌کاربردی هماهنگ با سیاست های ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بررسی نهایی 15 برنامه درسی جدید پیشنهادی دستگاه های اجرایی و مورد تایید گروه های تخصصی و کمیسیون معین شورا، دلایل توجیهی ضرورت ایجاد یک رشته و همچنین موارد ارجاعی از سوی دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در این جلسه بررسی شد.

مهندس علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه و دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی نیز در این جلسه ضمن تشریح تشکیلات شورا، گزارش اجمالی از عملکرد شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی‌كاربردی (از ابتدای شکل گیری تاکنون) در دو بخش «سیاستگذاری و تدوین مقررات برنامه ریزی آموزشی» و «تدوین و بازنگری برنامه های درسی» به همراه آمار و اطلاعات مربوط به تعداد رشته های مصوب، سهم اشتغال کشور و سهم رشته های علمی کاربردی ارائه داد.

در این جلسه هر یک از برنامه های درسی دوره های پیشنهادی پس از تشریح ضرورت و اهمیت دوره، قابلیت ها و توانمندی های مورد انتظاردانش آموختگان، مشاغل قابل احراز و جداول دروس مهارت مشترک، پایه، اصلی، تخصصی و کار در محیط توسط مدیران گروه های تخصصی، مورد بررسی، حک و اصلاح قرار گرفت.

طی این جلسه 9 دوره در گروه های مدیریت و خدمات اجتماعی، صنعت و فرهنگ و هنر  مشتمل بر کارشناسی ناپیوسته حرفه ای «مدیریت خدمات حمل و نقل بین المللی» پیشنهادی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، کارشناسی ناپیوسته حرفه ای «حسابداری سلامت» پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی قم، کاردانی ناپیوسته حرفه ای «تربیت مربی پایه بدنسازی معلولان»، کاردانی ناپیوسته حرفه ای «تربیت مربی پایه دو و میدانی معلولان» و کاردانی ناپیوسته حرفه ای «تربیت مربی پایه والیبال معلولان» پیشنهادی فدراسیون ورزش معلولین و جانبازان، کاردانی ناپیوسته فنی«تولید سیم و کابل» پیشنهادی شرکت پویاغرب کرمانشاه، کاردانی ناپیوسته «استخراج و فرآوری قیر طبیعی» پیشنهادی جهاد دانشگاهی کرمانشاه، کاردانی ناپیوسته «دوخت های سنتی ایران» و کارشناسی ناپیوسته «طراحی و تکنولوژی دوخت»  پیشنهادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرزبه تصویب نهایی رسید.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود به بخش کاربری

مسیریاب سایت

آمار بازدید

بازدیدکنندگان
516
مطالب
370
وب لینک ها
9
نمایش تعداد مطالب
201759

حاضریت در سایت

ما 39 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

اخبار فرهنگی

اخبار آموزشی

زنگ خطر کاهش جذب دانشجو با ت...

  محمد سلطانی فر گفت: زنگ خطر کاهش محسوس جذب و پذیر [ ... ]

Template Design:Dima Group

ورود به بخش کاربری

Back to Top